Doorgaan naar inhoud

Hans Frank: Hitlers Kronjurist und Generalgouverneur

Hans Frank: Hitlers Kronjurist und Generalgouverneur - Dieter Schenk
Gekartonneerd met stofomslag
Tweedehands vanaf 25,00

Koop Tweedehands

Centraal Magazijn
Conditie: Als nieuw Lijkt niet gelezen, pagina's en kaft in uitstekende conditie
2 st.
25,00
Levertijd: 2-3 werkdagen

Koop Nieuw

Niet nieuw beschikbaar.

Omschrijving

Die Biographie eines fanatischen NS-Karrieristen: In der Kampfzeit vertrat Hans Frank seinen Führer vor Gericht; 1933 wurde er bayerischer Justizminister und Reichskommissar für die Gleichschaltung der Justiz. Gnadenlos säuberte er seinen eigen Berufsstand und machte als Reichsminister (ab 1934) und Präsident der von ihm gegründeten Akademie für Deutsches Recht das Unrecht zur Geschäftsgrundlage des NS-Staates. 1939 wurde er Generalgouverneur im besetzten Polen. Er war besessen von Prunk und Pomp und zählte zu den korruptesten Führern des Dritten Reichs. Weil er auch am millionenfachen Mord an Juden und anderen »Missliebigen« beteiligt war, wurde er 1946 in Nürnberg als Hauptkriegsverbrecher angeklagt und am 10.6.1946 hingerichtet.




Recensies

Gemiddelde waardering

Nog geen beoordelingen

Plaats een beoordeling

Recensies van onze lezers

Beoordeel dit boek als eerste!

Om een recensie te schrijven moet je zijn.